Menü
Rövid URL

Az Y generáció egyre inkább kíváncsi a klasszikus értékekre - Herczeg Ágnes (herczegagnes.com)

Herczeg
Herczeg Ágnes (fotó: facebook.com)

Az utóbbi években mely borvidék, ország vagy stílus volt a divat változásainak legnagyobb vesztese?

Azokat látom a legnagyobb vesztesnek, akik Kína kamu piacát (mert van egy valós piaca is, ami egész másként működik, mint a bármit megveszünk egyben nagy pénzért) valósnak hitték, és arra a lufira akartak építeni, épp ezért elengedték, vagy elhanyagolták a működő korábbi piacaikat. A kínaiakat nem szabad alábecsülni.

Mi lesz a következő nagydobás?

Itt a válasz attól is függ, hogy melyik piacon, és milyen szegmensben. Általánosságban a gasztronómiában kedvezni fog a jövő az eddig nemzetközileg kevésbé felkapott fajtáknak. Az Y generáció egyre inkább kíváncsi a klasszikus értékekre, várhatóan ebből az olaszok fognak a legjobban kijönni. Az Ausztrál borok ázsiai népszerűsége töretlen. Klasszikus európai fajták (nem a nemzetköziek) az újvilágban szintén fognak hozni izgalmakat.

Mit tart az utóbbi évek legbosszantóbb fejleményének a borvilágban?

A hamisított borok egyre nagyobb elterjedését.

Mi a véleménye a parafadugóról és az alternatív zárási módokról?

Mindegyik fajtának megvan a maga helye. Ha helyesen alkalmazzák, azaz a megfelelő zárási módot a hozzá illő borral, el tudom fogadni bármelyiket. Az általam legkedveltebbek a hosszú, jó minőségű parafa mellett a csavarzár és az üvegdugó.

Van-e titkos kedvence? (Azaz olyan borvidék, fajta vagy stílus, amely iránti rajongását mások nem osztják.)

Szeretem a jó kadarkákat, és szívesen kóstoltatom is azokat. Így annyira nem titkos.

Az utóbbi néhány évben mi volt a legfontosabb változás a borfogyasztási szokásokban?

Ez egy nagyon komplex kérdés szintén, és attól is függ, hogy melyik piacon. Általánosságban a fogyasztók az alacsonyabb alkoholt és integráltabb, visszafogottabb fás jegyeket keresik. A minimál beavatkozású, és fogalmazzunk úgy, hogy az "alternatív", tradicionális módon készített borok is egyre ismertebbek. Megosztóak, de nem lehet úgy tenni, mintha ez egy nem létező piac lenne. Szerintem ez fontos, még akkor is, ha csak egy rétegtermékről beszélünk.

Ha kereskedő lenne Magyarországon, akkor a kínálat mely kategóriájának erősítésében látná a kitörési pontot 2017-ben?

A Lidl stratégiai tanácsadójaként erre a kérdésre nem válaszolok.

Borszerető külföldi ismerősének milyen magyar bort vinne ajándékba (maximum 2 bor)?

Két üveg Tokaji Aszút. Egy Szepsyt és egy Oremust.

2 hozzászólás

A bejegyzésekhez csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá. Itt regisztrálhat.

kereklaszlo

Kedves Ágnes!
Mint Kadarka kedvelő,mi a véleménye a tavalyi Kadarka verseny győztes boráról ? Simon J.2013.